Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Πανεπιστημιακές ή ΠανεπιστημιαΚΕΣ σπουδές ;;;

Πανεπιστημιακές ή ΠανεπιστημιαΚΕΣ σπουδές ;;;


Ο κ. Στυλιανίδης, όπως προκύπτει από την παρέμβασή του στη Σύνοδο των πρυτάνεων, το Σαββατοκύριακο(1/11, 2/11) στους Δελφούς, αρνήθηκε να συμμεριστεί ακόμα και την "έντονη ανησυχία" των πρυτάνεων "για την αποδοχή των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΚΕΣ".
Στο ψήφισμά τους, οι πρυτάνεις εκφράζουν την αντίθεσή τους στην αναγνώριση των ΚΕΣ, δηλώνουν ότι "σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος", "δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτές άλλες μεταλυκειακές, εκπαιδευτικού τύπου δομές", προειδοποιούν, μάλιστα ότι θα κινηθούν νομικά και πολιτικά με σκοπό, μεταξύ άλλων, "την αναθεώρηση της επίμαχης οδηγίας".

Ιδού τι απάντησε ο υπουργός:
- «Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πρέπει να αφήσουν πίσω φοβικά σύνδρομα και ιδεοληψίες.»

- «Θα υπάρξει απόλυτη ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας στο εθνικό δίκαιο. Βεβαίως, πάντοτε προσπαθούμε να κρατούμε δεξιοτεχνικά την ισορροπία μεταξύ του εθνικού Συντάγματος και του κοινοτικού δικαίου.» (το τελευταίο σημειωτέον έχει διαμορφωθεί μετά από τροπολογίες του βουλευτή της ΝΔ κ. Χατζηδάκη)


Ιδού και οι απαντήσεις μας σε όσα υποστηρίζονται από τους απολογητές των ΚΕΣ:
• “Η κυβέρνηση πιέζεται από την ΕΕ για την αναγνώριση των ΚΕΣ ειδικά τώρα με την επιβολή προστίμου στην Ελλάδα για τη μη υιοθέτηση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.”

Η κυβέρνηση βολεύεται από την πίεση της ΕΕ για την αναγνώριση των ΚΕΣ. Όμως ας θυμηθούμε ότι αυτός που ανακίνησε το θέμα σε επίπεδο ΕΕ είναι ο ευρωβουλευτής της ΝΔ κ. Χατζηδάκης. Άλλωστε έχει κάνει γνώστες και τις προθέσεις του για αναγνώριση αμερικάνικων κολεγίων για την οποία διόλου τον πίεσε η ΕΕ. Αλλά ας μην ξεχνάμε κιόλας ότι αιτία πίεσης είναι η κατάσταση που έστησε το ΠΑΣΟΚ δίνοντας άδειες λειτουργίας στα ΚΕΣ υπό τη σκέπη τότε του υπ. Εμπορίου.

• “Η αναγνώριση αφορά μόνο τα επαγγελματικά δικαιώματα και δεν παραβιάζει το αρ. 16”

Είναι πλέον σαφές ότι η διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων στα ΚΕΣ δεν αφορά μόνο τα επαγγελματικά δικαιώματα όπως διατείνεται η κυβέρνηση. Στην ουσία έρχεται, αναγνωρίζοντας τα κέντρα που δεν έχουν καθηγητές, υλικοτεχνική υποδομή και υποτυπώδες πρόγραμμα σπουδών ως εκπαιδευτικά ιδρύματα όπου δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα. Σκοπεύει δηλαδή, να ολοκληρώσει ότι δεν κατάφερε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ με την αναθεώρηση του άρθρου 16. Αυτές οι δομές θα παίξουν το ρόλο του μοχλού πίεσης και προς το δημόσιο πανεπιστήμιο με σκοπό να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τις επιδιώξεις του κεφαλαίου για την εκπαίδευση και την εργασία.

• “Μετά την αναγνώριση των ΚΕΣ, το υπ. Παιδείας θα μπορεί να ασκεί έλεγχο σε αυτά”

Στο κοινοτικό δίκαιο, που διαμορφώθηκε μετά από τροπολογίες του βουλευτή της ΝΔ κ. Χατζηδάκη, είναι σαφές στο ότι τα κολέγια χορηγούν τίτλους σπουδών του ξένου πανεπιστημίου με το οποίο έχουν κάνει τη συμφωνία franchising και το πρόγραμμα σπουδών και το επίπεδο διδασκόντων αφορούν αποκλειστικά το κράτος μέλος όπου εδρεύει το ξένο πανεπιστήμιο. Οπότε ο όποιος έλεγχος περιορίζεται στην τήρηση της συμφωνίας του franchising.

• “Η αναγνώριση δίνει ελπίδα στους αποφοίτους των ΚΕΣ”

Κατανοούμε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το εμπόριο ελπίδας που δημιουργούν οι αποκλεισμοί, οι ταξικοί εξεταστικοί φραγμοί και οι νεοφιλελεύθερες επιλογές στην εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι η αναγνώριση των ΚΕΣ έρχεται να συμπιέσει προς τα κάτω την εργασιακή προοπτική όλων των αποφοίτων. Σίγουρα ούτε για τους αποφοίτους των ΚΕΣ τα αποτελέσματα θα είναι θετικά και το εργασιακό μέλλον προβλέπεται αμφίβολο και για αυτούς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι περίπου 25.000 απόφοιτοι των ΚΕΣ που συνεχώς αυξάνονται αποτελούν στην ουσία θύματα των αποκλεισμών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αφού είναι εκείνοι που αποκλείστηκαν με το ταξικό φίλτρο της βάσης του 10.

Συνεπώς η αναγνώριση τέτοιων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ως ακαδημαϊκών ιδρυμάτων , παρακάμπτει ουσιαστικά όχι μόνο τις αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων και της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και τις ίδιες τις συνταγματικές διατάξεις όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 16. Έρχεται να συμπληρώσει το νόμο για το ΔΟΑΤΑΠ που εξισώνει τα 3ετή bachelor με τα 4ετή και 5ετή πτυχία σε μια κατεύθυνση διάσπασης των σπουδών και δημιουργίας 2 κύκλων κατά τη συνθήκη της Μπολόνια. Έτσι τα πανεπιστήμια οδηγούνται στη διάσπαση των σπουδών σε 2 κύκλους, αλλά και στην αναπροσαρμογή των γνωστικών αντικειμένων και των προγραμμάτων σπουδών στο υπερεξειδικευμένο πρότυπο των ΚΕΣ.

Η απάντηση μας είναι:

• Αναστολή των αδειών των ΚΕΣ που είναι παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων
• Ελεύθερη πρόσβαση όλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς ταξικούς,κοινωνικούς,οικονομικούς,εξεταστικούς ή αλλούς φραγμους που συνεπάγεται την κατάργηση των Κ.Ε.Σ, ΙΕΚ με ταυτόχρονη αναβάθμιση των άλλων βαθμίδων εκπαίδευσης
• Δημιουργία δημόσιας και δωρεάν μεταλυκειακής βαθμίδας τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης
• Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση που καταργεί τον διαχωρισμό ΑΕΙ και ΤΕΙ, που αναπαράγει συγκεκριμένες ιεραρχικές σχέσεις στην παραγωγή, και τελικά στην κοινωνία

Δεν υπάρχουν σχόλια: